نتیجه و ویدیو خلاصه بازی والیبال ایران و آرژانتین(۷ خرداد ۱۴۰۳)| باخت میلی‌متری ایران مربی تیم ملی فوتسال افغانستان: شانس صعود داریم اوسمار جواب نکونام را نمی دهد دو ایجنت مانع ادامه کار اوسمار با پرسپولیس عدم استقبال اوسمار از حضور مهمانان در تمرین پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و سویا| پایان قشنگ ژاوی شانس بیشتر قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر | احتمال مسجل شدن قهرمانی سرخ‌پوشان در هفته بیست و نهم قرعه‌کشی جام جهانی فوتسال انجام شد | مسیری آسان برای شاگردان شمسایی پخش زنده بازی ایران و آرژانتین در لیگ ملت‌های والیبال + تماشای آنلاین نکونام: برادران حیدری جدول لیگ را عوض کردند دومین پیروزی شهرداری گرگان در بسکتبال غرب آسیا سید حسین حسینی: هواداران بیایند تا صدر را پس بگیریم ملی‌پوش مشهدی فوتسال بانوان: مسابقات آسیا غیرقابل پیش‌بینی است فتح‌الله‌زاده: بعضی داوران روی علایق رنگی سوت می‌زنند نورمحمدی: بعضی تیم‌ها گل می‌زنند، بعضی تیم‌ها حرف می‌زنند جباری: امیدوارم استقلال قهرمان شود| همه پیشکسوتان پشت استقلال هستند جلالی: برای تیم امید سراغ گزینه‌های باتجربه می‌رویم نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و شمس آذر قزوین + قیمت و لینک خرید
سرخط خبرها

کرونا علیه آویژه صنعت پارسا

  • کد خبر: ۲۰۴۳۴
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶
کرونا علیه آویژه صنعت پارسا
شیوع ویروس ترسناک، در حالی تمرینات آویژه را تعطیل کرد که آمار‌ها نشان می‌دهد این تیم در بهترین شرایط فصل قرار داشت.
بهنام اخوت - بخشنامه پلمب سالن‌های ورزشی در پی شیوع ویروس کرونا حالا بلای جان تیم‌های حرفه‌ای هم شده و تمرینات آویژه صنعت پارسا، نماینده خراسان در لیگ برتر بسکتبال، به مدت نامعلومی تعطیل شده است، تیمی که از ابتدای لیگ برتر با سرمربی صربستانی خود روند رو‌به‌رشد و درخشانی را در پیش گرفته و با رسیدن به دور پلی‌آف رقابت‌ها به اوج آمادگی رسیده بود، حالا از هم پاشیده و بلاتکلیف است. تمرینات این تیم تا ۵ فروردین تعطیل شده است، اما هیچ‌کس نمی‌داند با اخباری که مبنی بر پیک شیوع کووید ۲۰۱۹ تا اواسط اردیبهشت به گوش می‌رسد، آیا لیگ برتر از ۲۵ فروردین از سر گرفته خواهد شد یا این تعطیلات برای تیم‌های لیگ برتری تعطیلاتی ابدی خواهد بود و لیگ بسکتبال امسال هم به سرنوشت لیگ برتر والیبال دچار می‌شود.

پارسا، از عرش تا فرش
عملکرد شاگردان سرجان ایوانوویچ در نیم‌فصل دوم به‌شدت درخشان‌تر از نیم‌فصل اول بود. اعداد و آماری که نشان می‌دهد پارسایی‌ها رفته‌رفته در لیگ به ثبات و شناخت بیشتری از حریفان رسیدند و توانسته بودند راه بردن را بشناسند. مشهدی‌ها در دور برگشت ۳ بازی باخته دور رفت را به پیروزی بدل کردند، آن هم برد‌های ارزشمندی برابر پتروشیمی بندر امام و مهرام تهران! ۲ تیمی که در بازی رفت، شاگردان ایوانوویچ را به زانو در آورده بودند، اما در دور برگشت، اسیر نمایش درخشان پارسایی‌ها شدند. همچنین پارسا در دور رفت به مس کرمان باخته بود، اما در دور برگشت توانست با نتیجه قاطع ۸۱ بر ۵۰ تیم کرمانی را شکست دهد. آویژه صنعت در دور برگشت ۳ برد ارتقایافته هم در کارنامه خود به ثبت رساند. آن‌ها اگرچه در بازی رفت هم از پس شهرداری بندرعباس، رعد پدافند شهرکرد و ذوب‌آهن برآمده بودند، در دور برگشت، پیروزی‌های درخشان‌تری با اختلاف بیشتر به دست آوردند. بسکتبالیست‌های مشهدی همچنین ۲ پیروزی یکسان در دور برگشت به دست آوردند. یعنی برابر اکسون و نیروی زمینی با همان اختلافی که در بازی رفت به برتری رسیده بودند، پیروز شدند. پارسایی‌ها در دور برگشت ۲ شکست یکسان و یک برد کاهش‌یافته نیز به نام خود ثبت کردند. آن‌ها برابر شهرداری گرگان و شیمیدر قدرتمند، درست مثل دور رفت، به‌ترتیب با اختلاف ناچیز ۴ و ۸ امتیاز بازی را واگذار کردند. برابر شهرداری قزوین هم پیروزی‌ای کم‌رنگ‌تر از برد دور رفت به دست آوردند. تن‌ها نقطه منفی کارنامه آویژه‌ای‌ها در دور برگشت شکست برابر پالایش نفت بود، تیمی که در دور رفت، با هنرنمایی مردان سرمربی صرب، بازی را واگذار کرده بود، اما در دور برگشت انتقام آن شکست را از مشهدی‌ها گرفت.

بازیکنان اوج‌گرفته و ستاره جدید صرب
سرجان ایوانوویچ در قامت سرمربی پارسا یکی از ستاره‌های بی‌بدیل لیگ برتر بسکتبال فصل جاری است. او با تیمی که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد، بسکتبالی ارائه داد که یقه بزرگان این رشته را در ایران گرفت. با این همه، بازیکنان آویژه تحت هدایت او هرکدام به ستاره‌های درخشانی بدل شده بودند که هیچ بعید نبود با از پیش رو برداشتن شیمیدر در یک‌چهارم نهایی پا به فصل آرزوهایشان، یعنی حضور در جمع ۴ تیم برتر ایران، بگذارند. صالح فروتن نماینده جوانان مشهدی پارسا بود که به عنوان یک بازیکن بومی فصلی خوب را سپری کرد تا آنجا که غیبتش در لیست تیم ملی صدای بسیاری از کارشناسان این رشته را درآورد. در سویی دیگر، عماد سلمانی هم نماینده غیربومی‌های آویژه بود که در پارسا آقایی می‌کرد. گل سرسبد ستارگان پارسا هم کورین، بازیکن خارجی این تیم، بود که به‌تن‌هایی کاراترین بازیکن لیگ در پایان دور گروهی لقب گرفت. مدیران پارسا با علم به این موفقیت‌ها در فاصله پایان دور گروهی و فرصت باقی‌مانده تا شروع مرحله پلی‌آف اقدام به جذب یک ستاره دویست‌ودوازده‌سانتی‌متری صربستانی کردند. میلوش بازیکن صربی بود که در تعطیلات به جمع پارسایی‌ها اضافه شد تا آتش‌بازی مشهدی‌ها روی سبد حریفان را به اوج برساند. با وجود این، تعطیلی لیگ در پی شیوع ویروس کرونا، فعلا فرصت تماشای هنرنمایی ستاره جدید کهکشان پارسا را از بسکتبال‌دوستان مشهدی گرفته است.

کورین رفت، پارسا در برزخ
لیگ برتر بسکتبال تا ۲۵ فروردین تعطیل شده است و هیچ معلوم نیست تا آن زمان تکلیف حیات یا ممات این ویروس مرگبار در خاک ایران مشخص شده باشد یا خیر. از باشگاه پارسا خبر می‌رسد کورین هنری، ستاره این تیم، روز گذشته به آمریکا برگشته و بلیت او یک‌طرفه است! بازیکنان و کادر فنی هم از سوی باشگاه در اختیار خود قرار گرفتند تا برای تعطیلات به خانه برگردند، اما شرایط به گونه‌ای است که میلوش و سرجان ترجیح دادند در ایران بمانند. عماد سلمانی، مهدی اسماعیلی و علی نصیری، ۳ بازیکن غیربومی دیگر پارسا، هم فعلا مشهد را ترک نکردند تا چاره‌ای برای این بحران اندیشیده شود. مدیران پارسا اعلام کردند فعلا تمرینات تا ۵ فروردین تعطیل است، اما آن‌ها هم به‌خوبی می‌دانند بعید نیست این تعطیلات دست‌کم تا لغو لیگ امسال ابدی باشد! گفته می‌شود سرجان ایوانوویچ، سرمربی صرب پارسا، هرروز بازیکنان این تیم را برای حفظ آمادگی بدنی به پارک ملت می‌برد، تدبیری که شاید تنها مرهمی باشد بر درد خانه‌نشینی ورزشکاران حرفه‌ای در شب‌ها و روز‌های کرونایی.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->